برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع روابط دختر و پسر در دانشگاه پیام نور سامان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور سامان ، کرسی آزاد اندیشی با موضوع روابط دختر و پسر با حضور جمعی از دانشجویان و ریاست دانشگاه برگزار گردید.

   حجت الاسلام صیادی داور کرسی در مورد حجاب و عفاف و فواید آن نکاتی را بیان ودر ادامه در مورد روابط دختر و پسر گفت: ما در دین اسلام برای هر موضوعی قوانینی داریم که اگر به آنها عمل کنیم هرگز به تباهی کشیده نمی شویم. ایشان با اشاره به اینکه در همه جوامع نوعی محدودیت را پذیرفته اند و مقدار محدودیت در جوامع متفاوت است، افزود:  مقصود پسر و دختر در رابطه متفاوت است اگر در غالب ضوابط در نیاید یکی از طرفین معمولاً دختر آسیب می بیند.باید روابط دختر و پسر با قوانین شرع هم سو باشدکه در غیر اینصورت با توجه به تحقیق های که شده است برای، افراط و تفریط گران مضر است.

   حجت الاسلام صیادی با بیان اینکه  در کشورهای اسلامی که قوانین مدنی و فرهنگ نهادینه شده از همان ابتدای سن بلوغ که اولین نگاه ها و گرایش ها به سوی جنس مخالف کشیده می شود، خاطر نشان کرد: در کشور های به اصطلاح پیشرفته  در مورد روابط دختر و پسر بی تفاوت بودند که بعد از گذشت زمان مسولین به  این نتیجه رسیدندکه بی بند و باری و..... در جامعه افزایش پیداکرده  که  آسیب های زیادی را به همراه داشته است.

  ادامه هریک از گروه های سوال دارم و پاسخ میدهم نظرات خود را آزادانه مطرح نمودند. داور کرسی  نظرات هریک از گروه ها را تبیین و جمع بندی نمود و در پایان کتاب رشد مشاوره (مولفین: دکتر حسن احدی ، دکتر نیکچهر محسنی) را برای اطلاعات بیشتر معرفی نمودند.  

 
امتیاز دهی