برگزیده ها
1397/12/21 سه‌شنبه
به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری صورت گرفت :
برگزاری جشن بزرگ درخت کاری  در دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد

.

برگزاری جشن بزرگ درخت کاری  در دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و به مناسبت هفته منابع طبیعی و  روز درختکاری مراسم جشنی  به همت دفتر امور فرهنگی ، کانون نغمه سبز  واداره منابع طبیعی شهرستان شهرکرد با حضور دکتر علیرضا  آبرود رئیس دانشگاه ،  دکتر حمید رضایی معاون آموزشی  ، مهندس اسلامی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان ، مهندس صحرا نشین رئیس اداره منابع طبیعی  و آبخیزداری شهرستان شهرکرد ، مدیران ستادی ، اعضای هیأت علمی و دانشجویان در  دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد  برگزار شد.

در این آیین دکتر علیرضا آبرود  رئیس دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری ضمن خیر مقدم خدمت حاضرین و تبریک به مناسبت فرارسیدن فصل بهار ، هدف از برگزاری این مراسم را ارتقا و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از درختان و منابع طبیعی برشمرد و نامگذاری ۱۵ اسفند به عنوان روز درختکاری را فرصت مناسبی برای توسعه فضای سبز به خصوص در دانشگاه ها  دانست.

 ایشان با بیان اینکه  دانشگاه پیام نور  استان همه ساله در روز درختکاری اقدام به کاشت چند اصله درخت می کند، اظهار کرد: این دانشگاه همواره  سعی کرده است فضای سبز را توسعه دهد و هدف اصلی آن شناساندن  فرهنگ درخت کاری  در زندگی شهری و جایگاه مهم آن  در  آموزش عالی می باشد.

دکتر آبرود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت درخت و نقش آن در آبادانی و نشاط و شادابی جامعه تأکید کرد :  انتظاری که از دانشگاهیان و به خصوص دانشجویان داریم این است که فرهنگ درخت کاری را همواره در جهت مبارزه با آلودگی محیط زیست در دستور کار خود قرار دهند.

در ادامه مهندس  اسلامی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان چهارمحال وبختیاری  طی سخنانی  منابع طبیعی را سرمایه ملی عنوان کرد و گفت : حفاظت و صیانت از این منابع خدادادی و تحویل آن به نسل‌های آینده وظیفه همگانی  به ویژه دانشگاهیان است.

 گفتنی است در این مراسم  علاوه بر برنامه  های متنوع و شاد به صورت نمادین تعدادی اصله نهال از سوی دانشگاهیان  در محوطه این دانشگاه کاشته شد.


 
امتیاز دهی