تغییرات مهم نهمین جشنواره ملی حرکت

تغییر و بهبود جشنواره ملی حرکت و رفع برخی کاستی ها با اتکا بر تجربیات ادوار پیشین این جشنواره و با همکاری و همفکری همه ی دانشگاه ها بخشی از سیاست اداره کل فرهنگی و خواست دانشجویان فعال در انجمن های علمی دانشجویی و دانشگاه ها است. در این راستا دوره نهم جشنواره نیز با تغییراتی همراه بوده است. ضروری است مدیران و کارشناسان محترم دانشگاهی و همچنین فعالان محترم انجمن های علمی دانشجویی توجه ویژه ای به این موارد داشته باشند.

 

1-جایزه انجمن علمی خلاق

جشنواره حرکت باید فرصتی برای بروز خلاقیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی باشد. یک فعالیت خلاقانه، نوآورانه و موثر باید این امکان را داشته باشد که در عرصه ملی در معرض عموم دانشجویان خصوصا فعالان انجمن های علمی دانشجویی- قرار گیرد. از این رو، در کنار بخش سنتی جشنواره ملی حرکت (که امسال با عنوان جایزه «انجمن علمی فعال» متمایز شده است) بخش «انجمن علمی خلاق» نیز اضافه شده است.

موضوع رقابت بخش انجمن علمی خلاق «خلاقانه ترین، نوآورانه ترین و موثرترین فعالیت» انجمن علمی دانشجویی است. تفاوت اصلی این بخش با بخش انجمن علمی فعال آن است که در این بخش تنها یک فعالیت داوری می‌شود.

 

 

2-جایزه دانشگاه برگزیده

دانشگاه ها تا چه اندازه برای انجمن های علمی دانشجویی فرصت‌ساز بوده اند و امکان فعالیت مثبت و موثر انجمن های علمی را فراهم کرده اند؟ جایزه دانشگاه برگزیده برای ارزیابی این موضوع است. چهار ملاک در این ارزیابی مورد دقت قرار خواهد گرفت:

- کیفیت عملکرد دانشگاه (بر اساس گزارش ارسالی دانشگاه به دبیرخانه جشنواره)

- کیفیت تعامل دانشگاه با وزارت علوم (بر اساس ارزیابی عملکرد دانشگاه در اداره کل)

- کیفیت آثار ارسالی به بخش انجمن علمی فعال (بر اساس میانگین نمرات داوری آثار، مشروط به ارسال اثر در حداقل 4 حوزه)

- کیفیت آثار ارسالی به بخش انجمن علمی خلاق (بر اساس میانگین نمرات داوری آثار، مشروط به ارسال اثر در حداقل 5 حوزه).

دانشگاه ها برای حضور در این عرصه رقابتی باید گزارشی از عملکرد خود را در سامانه جشنواره بارگذاری نمایند. این گزارش صرفا باید به وجوه مختلف عملکرد دانشگاه بپردازد؛ و نه عملکرد انجمن های علمی دانشگاه. در ارزیابی عملکرد دانشگاه ملاک های زیر مورد نظر خواهد بود:

- رعایت آیین نامه انجمن های علمی

- میزان حمایت از برنامه ها و  فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی

- تامین امکانات مورد نیاز

- رسیدگی به شکایات و حل و فصل اختلافات

- برگزاری جشنواره دانشگاهی حرکت و رعایت قواعد و اسلوب داوری آن بنابر دستورالعمل جشنواره ملی حرکت

 


برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم ها کلیک کنید
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر