دومین دوره طرح ملی دانشجومعلم قرآن کریم افتتاح شد

 طرح ملی «دانشجو معلم قرآن کریم»  به همت دفتر امور فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد و کانون قرآن و عترت با هدف آموزش تخصصی مهارت‌های قرآنی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری مراسم افتتاحیه این دوره با حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ، دکتر داوود مهدوی سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین ناصری مسئول تربیت آموزش ناحیه دانشجویی ،مدیر فرهنگی دانشگاه و جمعی از اساتید و دانشجویان در سالن جلسات دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد برگزار شد.

در آغاز مراسم افتتاحیه این طرح حجت الا السلام والمسلمین رئیسی مسؤل نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه رسالت طرح دانشجومعلم قرآن کریم نهضت قرآن‌آموزی است گفت : در شرایط امروز جامعه باید جهادی عمل کنیم و هر کس متناسب با ظرفیت‌های خود در جهت تعالی فرهنگ قرآنی کشور گام بردارد.

وی به گسترش و توسعه فرهنگ قرآنی در میان دانشجویان اشاره و اظهار کرد: با آموزش دانشجویان مستعد و علاقه‌مند می‌توان سایر دانشجویان را هم به این طریق آموزش داد.

در این دوره که به همت دفتر امورفرهنگی دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد برگزار شد ، بیش از 70 نفر از دانشجویان ثبت نام نمودند که بعد از  انجام مراحل گزینش  از بین آنها 27  نفر انتخاب  شدند که طی ده روز و به مدت ۱۰۰ ساعت آموزش‌های لازم را خواهند دید و  پس از اتمام این دوره با حضور در دانشگاه‌ها به دانشجویان مستعد و علاقه‌مند روخوانی، روان‌خوانی و تجوید قرآن را آموزش خواهند داد.

شاین ذکر است از اهداف برگزاری این دوره حرکت به سمت تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان بالاترین سند فعالیت‌های قرآنی کشور، گسترش و توسعه معرفت قرآنی در میان دانشجویان، شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی در بخش‌های مختلف قرآنی، فراهم کردن فضایی برای فعالیت دانشجویان علاقه‌مند قرآنی برای فعالیت‌های قرآنی، استفاده از روحیه پویا و شاداب جوانان دانشجو برای انتشار فرهنگ قرآنی در استان، ایجاد حرکتی پویا و رو به رشد جهت ارتقای فرهنگ قرآنی استان، حمایت مادی و معنوی از فعالیت‌های قرآنی دانشجویان  می باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر