دانشجویان دانشگاه پیام نور در نوآوری و کارآفرینی بهترین هستند

دکتر پریچهر سلطانی مشاور معاون وزیر صمت  و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با حضور در دفتر رئیس دانشگاه پیام نور استان با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه  پیام نور استان چهارمحال و بختیاری در این نشست دکتر علیرضا آبرود رئیس دانشگاه پیام نور استان با بیان اینکه دانشگاه و صنعت دو بال توسعه هر کشوری هستند اظهار کرد : دانشگاه مهمترین بخشی است که می تواند چالشهای صنعت را برسی و حل نماید.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ در اختراعات، نوآوری و ایجاد زمینه برای اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی تصریح کرد: دانشگاه‌پیام نور نقش موثری در ایجاد زمینه برای توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و افزایش مهارت ایفا می‌کند.

 دکتر آبرود با تاکید بر نقش مهم ارتباط دانشگاه با صنعت درایجاد اشتغال زنان گفت : اهمیت کار آفرینی و اشتغال زنان استان و همچنین پتاسیل دانشگاه پیام نور در ترویج فرهنگ کار آفرینی دستاوردهای خوبی را به دنبال داشته و مطمعنا حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در بحث تجاری سازی ایده ها می تواند مثمر ثمر باشد.

ایشان ضمن تقدیر و تشکر از مشاور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به اهمیت و لزوم ارتباط قوی و منسجم دانشگاه پیام نور با صنعت و انجام تحقیقات و مطالعات تاکید کرده و درخصوص بررسی اشتغال و کار آفرینی ،  شرکت های دانش بنیان ، اختراعات ، برگزاری همایش های ملی در خصوص حوزه زنان ، کارگاه ها  و همچنین ارائه راهکار مناسب برای شناسایی بانوان توانمند و با استعداد در دانشگاه در جهت راستای کسب بهترین بازدهی از کارکرد را مورد توجه قرار داد.

سپس دکتر پریچهر سلطانی ضمن ابراز خرسندی از این نشست از ارائه تسهیلات ویژه برای اشتغالزایی بانوان در شهرکهای صنعتی و اشتغالزایی زنان روستایی خبر داد و گفت :  دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور در نوآوری و کار آفرینی جزء بهترین ها هستند و همچنین تلاش دولت براین است که تسهیلاتی را در زمینه اشتغال فراگیر در شهرکها و اشتغال خانمهای کار آفرینان تخصیص دهد.

وی افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی و  بانوان کار آفرین می توانند  با کمترین سرمایه در شهرکها صاحب زمین شده و به تولید و اشتغال  بپردازند.

سلطانی اضافه کرد: تسهیلاتی که دولت در سایت کارا به تمامی استانها پرداخت میکند راهگشایی برای اشتغال زنان میباشد

دبیر کار گروه اشتغال زنان روستایی و عشایر ریاست جمهوری  با اشاره به اینکه نقش زنان در حوزه کار آفرینی و رفع مشکلات اقتصادی بسیار حائز اهمیت است گفت : در این خصوص تفاهم نامه هایی با دانشگاه در مورد آموزش اشتغال داریم که امیدوارم بانوان از این فرصت به نحو احسن و برای خود کفایی کشور استفاده کنند.

 گفتنی است در پایان جلسه  هردو طرف بر لزوم تداوم هرچه بیشتر ارتباط صنعت با دانشگاه تاکید کردند و نظرات و دیدگاه های خود را در این خصوص بیان کردند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر