شهدا بزرگترین مصداق بارز عامل امر به معروف و نهی از منکر می باشند

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان ، جلسه شورای امر به معروف و نهی ازمنکر دانشگاه با حضور دکتر علیرضا آبرود سرپرست دانشگاه ، اعضای شوراء ، جانشین ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان و رئیس ،گروه فرهنگی و اجتماعی حوزه معاونت استانداری  در دانشگاه پیام نور استان برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر آبرود ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی خدمت حاضرین ، با تبریک هفته بسیج و تقارن آن با ایام خجسته و پر برکت ماه ربیع الاول اظهار کرد : هفته بسیج فرصتی مغتنم در گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقامی است که با خون خویش هنرمندان خوب درگاه الهی شدند و مسیر سرخ شهادت را نورانی نگاه داشتند.

ایشان امر به معروف و نهی ازمنکر را یکی ازموضوعات فرهنگی و ارزشی در کشور دانست و گفت : فرهنگ سازی امر به معروف و نهی ازمنکر در سطح جامعه وظیفه همگانی است و وظیفه شرعی ما هست که در اجرای هرچه بهتر و کامل تر این فریضه دینی کوشا باشیم.

سپس آقای سعیدی جانشین ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر  استان طی سخنانی دایره فعالیت های امر به معروف و نهی ازمنکر را در دانشگاه مهم و حساس قلمداد نمود و در خصوص  چگونگی فعالیت های این حوزه در دانشگاه وشرح و وظایف آن توضیحاتی را برای اعضاء ارائه نمودند.  در ادامه آقای خواجوی رئیس گروه اجتماعی و فرهنگی حوزه معاونت استانداری با بیان اینکه شهدابزرگترین مصداق بارز عامل امربه معروف و نهی ازمنکر می باشند اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر را نباید با نگاه سیاسی دید بلکه این فریضه الهی باید بایک نگاه فرهنگی و دینی دیده شود.

ایشان در بخش دیگری ازسخنان خود تشکیل منظم جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر و آموزش این فریضه برای دانشجویان ، اساتید و کارکنان را از برنامه های عنوان کرد که برای ارتقاء هر چه بیشتر جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه مؤثرند.  وی ارائه عملکرد سه ماهه و ارائه پیشنهادات جهت اصلاح ساختار و وظایف امر به معروف را خواستار شد.

گفتنی است استقبال از برنامه ها در قالب جلسات وپذیرش توسط مسؤلین ، برگزاری منسجم جلسات هم اندیشی با محوریا امر به معروف و نهی از منکر ، برپایی نشست های تخصصی و علمی برای اعضای شورا و دانشجویان ازجمله مصوبات این شورا بود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر