دکتر قجری : فرهنگ شهادت موجب انسجام وهمبستگی ملی وافزایش امنیت ملی می گردد.

دکتر قجری : فرهنگ شهادت موجب انسجام وهمبستگی ملی وافزایش امنیت ملی می گردد.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری یادواره 10 تن از شهدای غواص این استان در دانشگاه پیام نوربا حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان وامام جمعه شهرکرد ، خانواده معظم شهدای غواص  ، مسئولین استانی و کارکنان ودانشجویان دانشگاه پیام نور برگزار گردید.

     دکترحسینعلی قجری رئیس دانشگاه پیام‌نور استان چهارمحال و بختیاری در مراسم یادواره شهدای غواص اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پدیده‌های قرن بیستم، انقلاب اسلامی ایران است.وی تصریح کرد: در تقسیم‌بندی انقلاب به انقلاب‌های سیاسی و اجتماعی، انقلاب اسلامی ایران از نوع انقلاب‌های اجتماعی است که ساختارهای اجتماعی و فرهنگی جامعه را متحول نموده است.

      رئیس دانشگاه پیام‌نور استان خاطرنشان کرد: ساختار اجتماعی  اشاره به ساختار طبقاتی جامعه و فرهنگ به ایده‌ها، اعتقاد و ارزش‌ها و آرمان‌های جامعه اشاره دارد که با توجه به ماهیت انقلاب نظریه‌های موجود انقلاب‌ها از لحاظ روانشناختی، محرومیت نسبی و ساختاری از تبیین انقلاب ناتوان بودند.

     دکترقجری با بیان اینکه انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی است افزود: یکی از مهم‎ترین عناصر علل و پیامدهای فرهنگی انقلاب ایران وجود فرهنگ شهادت در جامعه است. وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین حوادث بعد از انقلاب که در واقع واکنشی به پیامدهای فرهنگی انقلاب بود، تحمیل جنگ 8 ساله به کشور بود .

   رئیس دانشگاه پیام‌نور استان افزود: ما در انقلاب با استعانت از فرهنگ شهادت و در جنگ هم با کمک همین فرهنگ شهادت و از جان گذشتگی عزیزترین هموطنانمان توانستیم پیروز شویم. دکترقجری با بیان اینکه ما هم در انقلاب و هم در جنگ مدیون شهدا هستیم، اظهار کرد: این روحیه و فرهنگ شهادت‌طلبی است که می‌تواند یک ملت را در مقابل تهدیدات بیمه نماید.

   وی جهت زنده نگاه داشتن فرهنگ شهادت و گرامیداشت یاد شهدا را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت موجب انسجام و همبستگی ملی و افزایش امنیت ملی می گردد. رئیس دانشگاه پیام‌نور استان از شهدا به عنوان انسان‌های والا، گرانقدر و بسیار ارزشمند نام برد و گفت: این افراد وجود خود را فدای ملت و اندیشه خود کردند.

    قجری با بیان اینکه شهدا سرمشق و الگوی ما هستند بیان کرد: ما باید از شهدا درس ایثار و از خودگذشتگی یاد بگیریم و در زندگی خود به آنها تأسی کنیم . وی افزود: آن عزیزان به ما و مراسم بزرگداشت ما نیاز ندارند ما مراسم بزرگداشت می‌گیریم تا از آن‌ها درس ایثار، استقامت و از خودگذشتگی بگیریم. به گفته وی، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا به منظور دستیابی به اهداف متعالی جمعی از جمله استقلال، آزادی، عدالت و تلاش برای بالا بردن امنیت و قدرت کشور است.

    رئیس دانشگاه پیام‌نور استان خاطرنشان کرد: هر زمانی اهداف و مسایل خودش را دارد ما باید بتوانیم بخوبی مسایل دوران خود را بشناسیم و در راستای توانمندسازی خود و جامعه از خود گذشتگی و ایثار کنیم اکنون زمان جهاد علمی و تلاش جهت ارتقای علمی جامعه است چراکه قدرت، در علم و دانش است و مبارزه، مبارزه علمی و فرهنگی است.

   در ادامه یادواره حجه الاسلام والمسلمین نکونام  امام جمعه محترم شهرکرد به نقش شهدا خصوصا شهدای غواص در پیروزی انقلاب اسلامی  اشاره نمود وفرمود دانشجویان امروز ادامه دهندگان راه شهدا  می باشند .

    امام جمعه شهرکرد در ادامه فرمود :  اهداف نظام سلطه بر این نظام مشخص ودغدغه امروز جامعه این است که دشمن از بیرون و درون در مقام ایجاد انحراف در نظام برآمده ونقش دانشجویان ومدیران در این امر مهم  می باشد و دشمن به دنبال مخدوش کردن این جایگاه است و ایجاد انحراف در این جایگاه یعنی انحراف در ستون اصلی نظام و شکستن خیمه های انقلاب از مباحثی است که دشمن از آن غافل نمی شود. 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر