همایش هنر شیدایی در شهرکرد

به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، همایش هنر شیدایی در شهرکرد برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و به منظور پاسداشت یاد و خاطره ۲ هزار شهید هنرمند کشور و روز بسیج هنرمندان، همایش هنر شیدایی  در سالن اجتماعات شهید آوینی دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد برگزار شد.

در  این همایش  که با حضور  دانشجویان ، اساتید و  و جمعی از مسولین استانی  برگزار شد ، مجتبی بیگی مسئول بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شهید سید مرتضی آوینی بهترین الگو برای هنرمندان است، اذعان داشت : هنرمندان و علاقه‌مندان به مقوله هنر اسلامی و انقلابی باید به آثار به‌جامانده از این شهید متفکر و انقلابی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه هنر یک الگوی تمام از هنرمندان را در ذهن مجسم می کند افزود : شهید مرتضی آوینی، در جامعه هنری به عنوان نماد و اسطوره رشادت و فرهنگ الگو و سرمشق حرکت به سوی استقلال و آزادی و آزادی خواهی در کنار خیل عظیمی از شهدای گرانقدر دیگر در جامعه مطرح هستند و همه ملت به وجود آنان افتخار می کند.

لازم به ذکر است در این همایش جمعی از مسئولین استانی و ۱۲۰ نفر از هنرمندان و دانشجویان حضور داشتندکه از ۱۰ برگزیده مسابقه عکس حماسه حضور در دهه فجر و ۱۰ نفر از مسئولین کانون‌های هنری هنرمندان برتر  تجلیل شد..

 گفتنی است : بیستم فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» و «روز بسیج هنرمندان» و ۱۹ تا ۲۵ فروردین به عنوان «هفته هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر