<br />





اولین همایش ملی زبان ، فرهنگ و ادبیات بختیاری برگزار شد  

اولین همایش زبان ، فرهنگ و ادبیات بختیاری به میزبانی دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری و  با همکاری انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی کشور و فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری ، دکتر حمید رضایی دبیر علمی و  معاون دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری در این همایش با اشاره به اهمیت زبان ، فرهنگ و ادبیات بختیاری در بین پژوهشگران گفت : خرسندیم از اینکه فرصتی فراهم شد تا نتایج تحقیقات پژوهشگران و علاقه مندان به فرهنگ و ادبیات بختیاری در این گردهمایی مجال طرح و ارائه یابد.

وی با اشاره به اینکه این مقالات منابع معتبری برای پژوهشگران و علاقه‌مندان به این حوزه خواهد بود، گفت: در پایان همایش مجموعه مقالات و یافته‌ها به عنوان منابع و در قالب کتابچه یا لوح فشرده  به کتابخانه‌های، دانشگاهها و مراکز علمی  کشور ارجاع داده خواهد شد.
 دکتر رضایی اظهار کرد : در تلاش هستیم دبیرخانه این همایش به صورت دائمی در دانشگاه پیام نور استان استقرار یابد و همچنین زمینه راه اندازی مرکز مطالعات بختیاری که به ساماندهی پژوهش های مختلف ادبی ، زبانی و فرهنگی خواهد پرداخت فراهم گردد و مجوزهای لازم از دانشگاه پیام نور و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اخذ گردد تا استان چهارمحال و بختیاری به قطب مطالعات تخصصی در حوزه زبان ، فرهنگ و ادبیات بختیاری تبدئیل شود.

وی در نخستین همایش  ملی زبان ، فرهنگ و ادبیات‌ بختیاری با اشاره به تعداد مقالات ارسال شده به این همایش اظهار داشت: 165 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد که 150 مقاله شرایط داوری را داشتند و وبراساس اعلام نظر کمیته داوری 110 مقاله جهت چاپ در مجموعه مقالات همایش و 12 مقاله به صورت سخنرانی ارائه  گردید.

رضایی با بیان اینکه امیدواریم این همایش سرآغاز نو در مطالعات بختیاری باشد، خاطرنشان کرد: مقالات در حوزه‌های مختلف به ویژه زبان شناسی ادبیات و فرهنگ و هنر تألیف شده است.

لازم به ذکر است در پایان همایش  با اهدای تندیس و لوح سپاس از پژوهشگران برتر تقدیر به عمل آمد و همایش زبان ، فرهنگ و ادبیات بختیاری به کار خود پایان داد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر