نشست هم اندیشی اساتید ونخبگان با محوریت جایگاه نظارت بر انتخابات در جمهوری اسلامی ایران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان چهار محال و بختیاری نشست هم اندیشی اساتید ونخبگان دانشگاه با محوریت جایگاه نظارت بر انتخابات با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر جعفری رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان استان و اساتید علمی ، نخبگان دانشگاه و رؤسای مراکز و واحدها برگزار گردید.

   ابتدا دکتر حسینعلی قجری سرپرست دانشگاه پیام نور ضمن خیر مقدم، بیان نمودند : در جوامع دمکراسی مردم در تمامی امور وسیاست شرکت می کنند . و پائین ترین سطح مشارکت سیاسی مردم در جامعه انتخابات می باشد. همچنین در ادامه ایشان افزودند:یکی از مزیتهای انتخابات در جوامع گردش نخبگان می باشد و همین امر باعث ثبات و پایداری نظام می شود و باید تلاش شود که مشارکت در انتخابات به حد اکثر برسد.

   در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر جعفری رئیس هیئت نظارت استان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر ، بیان نموده اند: دمکراسی ابزار و وسیله ای برای رسیدن به هدف می باشد ، اگر ابزار و وسیله خوب به کار گرفته و نظامدار عمل نماید به هدف می رسد و در غیر اینصورت هدف دست یافتنی نمی باشد.  ایشان در ادامه به نقش وجایگاه نظارت بر انتخابات و نحوه تأیید صلاحیت کاندیدا تشریح نموده اند که: تأیید کاندیدا در دو حوزه از طریق استعلام از مراجع چهار گانه وتحقیقات محلی صورت می گیرد و در این خصوص به تحلیل مراحل این فرایند پرداختند.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ میان اعضای علمی و نخبگان دانشگاه با حجت الاسلام والمسلمین دکتر جعفری صورت گرفت./
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر