بالاترین نمود امر به معروف و نهی از منکر نماز می باشد

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه با حضور سرپرست و اعضای این شورا در ستاد دانشگاه پیام نور استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، دکتر علیرضا آبرود سرپرست دانشگاه پیام نور استان ضمن خیر مقدم به حاضرین ، در خصوص اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد : امربه معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی می باشد که در دین اسلام جایگاه والا و ویژه ای دارد .

ایشان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای اهمیت معنوی می باشد گفت : این موضوع در بخش های مختلف جامعه ضروری ، و در دانشگاه بیشتر صداقت و اهمیت نظر می باشد .

وی فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر را در سطح جامعه یک وظیفه همگانی دانست و اظهار کرد : در دانشگاه با تکنیک های روز و شرایط تکنولوژی  و با رسالت ثابت می توان دانشجویان را به این فریضه دینی و مهم ترغیب نمود ، چرا که دانشگاه محل انسان سازی است و با کارهای علمی و ابتکاری می توان این رسالت الهی را پیش گرفت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای خلیلیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان به تبیین جایگاه امر به معروف و نهی ازمنکر اشاره کردند و گفتند :  امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی است و بر همه واجب است که آن را انجام دهند و در دانشگاه بزرگترین معروف علم محوری است که باید ترویج پیدا کند.  

وی با بیان اینکه بالاترین نمود امر به معروف و نهی از منکر نماز می باشد گفت : جای که خواهان معروف بیشتر باشد طبیعتا منکر ترک می شود.

ایشان به تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کردند و سپس با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تذکر لسانی اجرای برنامه های فرهنگی با محور امر به معروف و نهی از منکر را در دانشگاه خواستار شد .

در پایان این جلسه هر یک از اعضاء راهکارها  و پیشنهادات خود را برای اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ارائه دادند.  

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر