دانشگاه از طریق دو عنصردانش بنیادی( دانش بومی) و مشارکت مردم در جهت اقتصاد مقاومتی می تواند گام بردارد.

        به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان چهار محال وبختیاری جلسه شورای فرهنگی دانشگاه با حضور اعضای این شورا تشکیل گردید.

      دکتر حسینعلی قجری سرپرست دانشگاه پیام نور استان ضمن عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مدعی در جلسه بیان نمود : در سال " اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل " داشتن ارتباط و همکاری میان سایر نهادها ، ارگان ها و ادارات لازم و ضروری می باشد . اقتصاد مقاومتی در دانشگاه تنها اقتصاد مقاومتی نیست بلکه در حوزه های فرهنگ مقاومتی ، جامعه مقاومتی و دانش مقاومتی می توان برنامه ریزی نمود. دانشگاه از طریق دو عنصر مهم در بعد اقتصاد مقاومتی می تواند کمک نماید ، دانش بنیادی ( دانش بومی ) ، از طریق سمت و سو دادن به انجام پایان نامه های دانشجویی و طرح های گرنت اعضای علمی در حوزه اقتصاد مقاومتی و عنصر دیگر مشارکت مردمی که در این زمینه دانشگاه می تواند با آگاه ساختن مردم با فرهنگ مقاومتی و اقتصاد مقاومتی آن را بپذیرند و به آن عمل نمایند.

     حجت الاسلام والمسلمین دکتر سعید صفی مسئول دفتر نهاد دانشگاه ضمن گرامیداشت لیالی قدر اظهار نمود: در عصر حاضر و با گسترش فناوری و ایجاد دنیای مجازی و ارتباطات ، توجه جوانان به مسائل دینی کمتر شده و مدیران و مسئولین فرهنگی در این زمینه باید با برنامه ریزی بهتری نسبت به حفظ دینداری جوانان تلاش نمایند. ایشان با ابراز خرسندی از قرائت روزانه یک جزء قرآن کریم در دانشگاه های پیام نور استان افزود : انشاء الله برگزاری چنین برنامه های برای اساتید ، کارکنان و دانشجویان ادامه داشته باشد.

    در ادامه ماشاءالله ایزدی مدیر فرهنگی ودانشجویی دانشگاه به بیان موارد قابل بررسی در جلسه پرداخت و در خصوص مواردی از جمله ؛ برپایی همایش میرزا عبدالوهاب قطره سامانی ، وضعیت فرهنگی دانشجویی مراکز و واحد ها ، برگزاری دوره های آموزشی مدیران فرهنگی و مستند سازی نشریات دانشجویی ، پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی اتخاذ گردید.

  در پایان حجت الاسلام و المسلمین دکتر جمالی زاداه امام جمعه شهرستان فارسان و عضو شورای فرهنگی دانشگاه به تشریح مسائل فرهنگی پرداخت و اظهار نمود: یک مدیرفرهنگی موفق باید بتواند از ظرفیتهای موجود در دانشگاه بهترین استفاده را ببرد . و مدیران فرهنگی با تشکیل کار گروه مدیران فرهنگی در سطح استان و یا به صورت منطقه ای با استان های هم جوار از نظرات و دید گاه های سایر مدیران در بهتر اجرا نمودن برنامه های فرهنگی استفاده نماید.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر