مرکز نو آوری دانشگاه پیام نور با همکاری پارک علم و فن آوری بزودی افتتاح می شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور  استان چهارمحال و بختیاری دکتر علیرضا آبرود در نشست مشترک دانشگاه پیام نور با پارک علم و فناوری استان اظهار کرد : با راه اندازی مراکز رشد راهکارها و فضاها ی مناسبی فراهم شود تا اعضای علمی به فعالیتهای تخصصی پرداخته وایده های آنان مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرد.

دکتر آبرود افزود : استفاده از نیرو های متخصص سبب ایجاد انگیزه برای ایده های خلاق در کار آفرینی و رسیدن به موفقیت خواهد شد. وی به ظرفیت دانشگاه پیام نور استان در این راستا اشاره کرد و گفت : این دانشگاه به دلیل  گستردگی تعداد واحد ها در اکثر نقاط استان می تواند شرایط خوبی برای گسترش فرهنگ کار آفرینی و اقتصاد دانش بنیان باشد.

ایشان  با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان نیز در سالهای اخیر اقدامات قابل تقدیری انجام داده اند، افزود : دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری هم در این راستا میتواند اعضاء علمی و دانشجویان را به سمت کار آفرینی سوق داده و این ارتباط می تواند منجر به ارائه ایده های نو و کارآفرین شود .

دکتر آبرود افزود : با راه اندازی مراکز رشد ما شاهد تحولی در حوزه علم و فناوری خواهیم شد و همین امر سبب تعالی هر چه بیشتر در حوزه های علمی و پژوهشی و ایجاد شرکتهای دانش بنیان خواهد شد. وی به تفاهم نامه ی دانشگاه پیام نور با پارک علم و فناوری اشاره کرد وگفت : تفاهم نامه  باید در عمل به بهترین شرایط عملیاتی شود تا شاهد ثمر بخشی و استفاده موثر جامعه دانشگاهی گردیده و بتواند در راستای استقلال اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد.

دکتر آبرود بیان داشت برگزاری کارگاه های مشترک،بازدیدهای علمی،  ایجاد مراکز رشد و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود می تواند زمینه ساز رشد و شکوفایی در استان شود.

در ادامه این نشست رئیس پارک و علم و فناوری اظهار کرد : ایجاد مراکز رشد در دانشگاه ها میتواند زمینه را برای توسعه کار آفرینی فراهم کند.

دکتر پیر علی گفت : علاقه مند هستیم که در خصوص راه اندازی مراکز رشد به صورت مشترک با دانشگاه پیام نور همکاری داشته باشیم و با کمک یکدیگر به توسعه مراکز رشد و فناوری بپردازیم.

وی با بیان اینکه فضا های آموزشی باید حالت پویایی به خود بگیرند اظهار کرد : تقویت مراکز رشد سبب بستر های مناسبی خواهد شد و این به بسط ، گسترش ، همکاری و تعامل دانشگاها در این خصوص بستگی دارد. ایشان اظهار کرد موفقیت ها صرفا با تغییر و تحول شکل می گیرد و بر اساس آن در حوزه پژوهش و آموزش این نگاه متفاوت خواهد بود.

وی در پایان به تعامل خوب دانشگاه پیام نور با پارک اشاره کرد و گفت : ما می توانیم منافع مشترک را بین دانشگاه و پارک علم و فناوری تبین و از این فرصت برای توسعه کار آفرینی استفاده کنیم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر