معاون اداری ، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور :

دانشگاه ها به سمت درآمد زایی بروند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری ، دکتر حسن علیزاده در جمع رؤسای مراکز و واحد ها و مدیران ستادی دانشگاه ضمن تشکر از زحمات مسؤلین دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری گفت : دانشگاه می بایست به سمت در آمدهای غیر شهریه ای برود و با جذب سرمایه گذار و تشکیل شرکت های دانش بنیان و انجام طرح های تحقیقاتی به سمت درآمد زایی برود.

دکتر علیزاده به نقش و فعالیت  اعضای هیأت علمی  در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود :  امسال  اساسنامه ای را به صورت جامع  در دانشگاه تنظیم کردیم که به اعضای هیأت علمی این اجازه را می دهد که شرکت  های مشترکی تأسیس کنند و به دنبال توسعه آموزش های آزاد باشند تا از این طریق درآمد کسب نماییم.

ایشان در باره  طرح منطقه ای شدن  دانشگاه اظهار کرد: ساماندهی دانشگاه پیام نور استانها در قالب منطقه ای شدن نیز براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می شود که نتایج خوبی خواهد داشت..

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی فعالیت مراکز و واحد های زیر 200 نفر بدون جمع آوری آنها و ضرورت حفظ دانشجو اشاره کرد  و گفت این واحد ها به مراکز یادگیری تغییر کاربری خواهند یافت که در این صورت به ساختار کنونی نیازی نخواهند داشت.

دکتر علیزاده با اشاره به ادامه دادن تحصیل اعضای علمی در مقطع دکتری اظهار کرد : تعیین تکلیف اعضای هیأت علمی برای تحصیل در مقطع دکتری تابع آیین نامه استخدامی اعضای علمی می باشد و هر عضو علمی که در هر نیمسال دفاع می کند حتما می بایست مرخصی بدون حقوق بگیرد.

معاون اداری ، مالی و عمرانی دانشگاه گذری به وضعیت شهریه های دانشجویی زد و گفت : براساس تفاهم منعقد شده با بانک های عامل، دانشجویان دانشگاه پیام نور می توانند از مهر ۹۷ در همه مقاطع تحصیلی از وام شهریه با کارمزد ۲ درصد به میزان شهریه تمام دوران تحصیلی خود بهرمند شوند..

دکتر علیزاده در خصوص افزایش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بیان داشت : سامانه کار گزینی erp اصلاح شده است و دانشگاه ها میتوانند با بارگزاری اطلاعات از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری می توانند مجوز رشته بگیرند.

لازم به ذکر است درابتدای این نشست روسای مراکز وواحد ها و مدیران بخش های مختلف  ستاد استان به طرح مسائل و مشکلات پرداخته ، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه های مختلف بیان کردند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر