برگزاری جلسه شورای فرهنگی استان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نوراستان  اولین جلسه شورای فرهنگی استان در محل دفتر ریاست تشکیل گردید.

   در ابتدا دکتر حسینعلی قجری سرپرست دانشگاه پیام نور استان ضمن عرض سلام و تقدیر و تشکر از حضور اعضاء بیان نمود : در سال گذشته سال همدلی و همزبانی با برگزاری جلسات و برنامه ریزی مدیر فرهنگی استان همدلی و هم زبانی خوبی بین کارکنان و مراکز و واحدها وجود داشت  و نتیجه این تلاش کسب رتبه های برتردر میان دانشگاه های کشور بود. در ادامه ایشان افزود : در سال جدید سال" اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل" امور فرهنگی در این زمینه باید وارد شود . یکی از عناصر در دست یابی به اقتصاد مقاومتی تأکید بر تولیدات داخلی و فرهنگ سازی توسط دانشگاه و پیوند آن با جامعه می باشد .

   دکتر قجری تصریح کرد : اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست . بلکه مقاومت در برابر هجمه های دشمن با تاکید بر استفاده از تولیدات داخلی است و اقتصادی است که بتواند در مقابل فشارها و تهدیدها کمترین تأثیر را بپذیرد . دانشگاه می تواند از طریق ساماندهی مصرف ، زیر ساخت های تولید و تولیدات دانش بنیان در کمک به اقتصاد کشور سهیم باشد ، در این زمینه امور فرهنگی دانشگاه می تواند نقش اساسی در سیاست گذاریهای دانشگاه داشته باشد. وی در ادامه اظهار نمود در زمینه اقدام و عمل ما باید در زمینه پیشرفت اقدام نماییم و به پیش رویم و تنها این امر صرفاً یک شعار نباشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر سعید صفی نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور ضمن تبریک سال نو بیان نمود : امیدوارم در سال جدید با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل همچنان ارتباط کاری خوبی در میان حوزه های دانشگاه باشد.

  سپس  دکترعلیرضا آبرود معاون دانشگاه  افزودند: شورای فرهنگی در تصمیم گیری و تصمیم سازی نقش موثری دارد . ایشان ادامه داد :  با توجه به این که سیاست نظام حمایت از دانشگاه و فعالیت های علمی و فرهنگی وپژوهشی است ، باید از ظرفیت اساتید، پرسنل و دانشجویان در رشد و بالندگی دانشگاه استفاده کنیم .ایشان اضافه نمودکه در این باره داشتن همت بلند با مدیریت جهادی و اعتماد به نفس لازمه کار است.

در ادامه ماشاءالله ایزدی مدیر فرهنگی استان ضمن عرض سلام و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام علی النقی (ع) و بیان حدیثی از آن حضرت  به طرح دستورات جلسه پرداخت که پس از بحث و تبادل نظر به بررسی و اعلام نظر در خصوص انتشار نشریات دانشجویی ، پیگیری تشکیل کانون فارغ التحصیلان ، برنامه اعتکاف دانشجویان و بزرگداشت مقام معلم  پرداخته شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر